در مشکلات و ناملایمات وظیفه چیست؟ توکل به خدا یا کمک گرفتن از مردم
نیکان

در مصائب و مشکلات باید به خدا توکل کنیم و حل مشکلات خود را از خالق هستی بخواهیم یا باید به اسباب و واسطه‌های دنیوی روی بیاوریم؟

برای فهم این مطلب مهم، جواب سوال زیر باید معلوم شود.

آیا مصائب و مشکلات آزمایش الهی بوده و یا کفاره گناهانمان می‌باشد و یا تنبیه الهی است؟؟؟

با توجه به آیه شریفه 111 از سوره انبیاء : «وَ إِنْ أَدْرِى لَعَلَّهُ فِتْنَةٌ لَّكمُ‏ْ وَ مَتَاعٌ إِلىَ‏ حِينٍ»؛ و من نمى‏دانم شايد اين آزمايشى براى شماست و مايه بهره‏گيرى تا مدّتى معيّن. می‌توان گفت: اصولا قرار بر این نیست که بدانیم بلایی که بر سر ما می‌آید، آزمایش الهی است یا کفاه گناهانمان؟

بلاها و مصائب یا هدیه‌ای الهی برای ارتقای معنویت ما می‌باشند و یا تنبیهی الهی برای جبران گناهان و معاصی ما

با این اوصاف، برای تعیین تکلیف خود در مشکلات که آیا بدون توجه به مخلوقات به خدا توکل کنیم و یا دست به دامن سنت الهیِ جریان امور از طریق اسباب دنیا شویم، باید سبب اصلی وقوع بلا و مصیبت را بدانیم

به عنوان مثال حضرت ابراهیم (ع) چون دلیل سوختن خود در آتش را فهمیده و آن را آزمایش الهی می‌دانست، لذا حل این مشکل را تنها از خدا خواسته و درخواست ملائکه برای کمک‌رسانی را رد کرد و در پاسخ آنها می‌فرماید: "حسبي من سوالي علمه بحالي" همینکه خداوند آگاه به احوال من است، مرا از درخواست و عرض حاجت بی‌نیاز میکند.

حال که بیشتر ما از علت وقوع بلاها و مشکلات بی‌خبریم، باید طبق قوانین طبیعت عمل کرده و مثلا برای درمان امراض جسمی خود باید به پزشک مراجعه کنیم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان نیکان و آدرس ataataee.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: